3. Karaova Bağbozumu Festivali Bodrum

Pazar, Eylül 17, 2017 marindentarifler.com 6Yorumlar

Sevgili Oya Emerk’in davetiyle katıldığım 3. Karaova Bağbozumu Festivali için
Bodrum’da Ortakent Yahşi sahilinin en güzel otellerinden Altınkaya Otele yerleştik.

1. Gününde Kahvaltıdan sonra konakladığımız Altın Kaya Otelinden ayrıldık.

Ertesi sabah güzel bir kahvaltı ile güne başladık. istikametimiz Mumcular mevkiinde bulunan Etrim Halıcılar köyü idi. Muhteşem yeşillikler ile bezeli, tavuk ve civcivlerin de süslediği doğal köy yaşamının içinde bulduk kendimizi. Birbirinden güzel yöresel lezzetleri tadarak hoş bir sohbetin tadına vardık.

"Değerlerimizden Vazgeçmeyeceğiz"
"Ne Kadar Yerelsek O Kadar Evrenseliz"

Etrim sadece leziz yemekleri ile değil halı dokumacılığı ile de bizleri çok etkiledi. Kök boyaları ile boyanan doğal yün ve pamuk elyafından mamul iplerin, her bir ilmekte bayan dokumacıların elinde can bulduğunu gördük. El emeği göz nuru bir halının bitimi 1,5 seneyi bulabiliyormuş. Siz de Bodrum seyahatinizde Etrim Halıcılar Köyü’ne uğrayarak halıların büyülü hikayelerini Engin Başol Bey’den dinleyebilirsiniz.

Bu sene 3. kez düzenlenen Karaova Festivali 8.Eylül Cuma günü Bodrum'da iskele meydanında Karaova Derneği Başkanı Ali Öztürk'ün açılış konuşması ile başladı. Açılış konuşmasının ardından yerel kıyafetler ve davul zurna eşliğinde yöresel dansların  gösterisi bizi doğrudan festival havasına soktu.

Gösteri sonrası akşam yemeği için ambiyansı ve dekorasyonu ile ünlü Avlu Bistro Bar’ın misafiriydik. Çok güzel sunulan lezzetli yemekleri tadabildik ve dostlarla sohbet dolu bir akşam geçirdik. Avlu Bistro Bar’ın spesiyal çökertme kebabı Şef Mehmet Bey’in ellerinde nefis bir görsel şölene dönerek bize güzel bir hatıra, damaklarımızda unutulmaz bir lezzet bıraktı. Artık Bodrum’da şöyle keyifli bir akşam yemeği nerede yerim diye düşünmeyin. Avlu Bistro Bar tüm beklentilerinizi karşılayacaktır.

3. Karaova Bağbozumu Şenliğinin 2. gününde ilk rotamız Mumcular oldu. Bölgedeki işletmelere uğrayarak organik ve sağlıklı ürünlerin sunulduğu bir alışveriş turuna çıktık. Ev yapımı tarhana, karakılçık unu, Keçiboynuzu unu, kuru incir, fava için kurutulmuş bakla ve yeşil mercimek gibi vitamin dolu birçok doğal yerel ürün ve yöre kadınlarının el emeği göz nuru takılardan da satın alarak alışverişimizi bitirdik. Ayrıca sevgili Oya Emerk’e nefis lokumlar için teşekkür ederim.

Alışveriş turumuzun ardından Karaova Yeniköy İlköğretim Okulu açılışı için Yeniköy’e hareket ettik. Açılış konuşması ve kurdele kesiminden sonra keşkek ve ayran ikramıyla karnımızı doyurduk.

Uyku Vadisi

Akşam üzeri döndüğümüz Mumcular Mustafa Kalem Parkındaki festival alanında Süleyman Dilsiz’in balık nasıl pişirilir konulu harika söyleşisine katıldık. Süleyman Bey balıkla ilgili eşsiz bilgisi ile aklımıza takılan tüm soruları cevaplayarak bizleri aydınlattı. Ülkemize balık, kahvaltı ve salata konusunda değerli kitaplar kazandıran, anlaşılır anlatımıyla konusunda uzman Süleyman Dilsiz çok önemli olan balık nasıl pişirilmez konusunu da bizlerle paylaştı.

3. Karaova Bağbozumu Şenliği kapsamında Mustafa Kalem Parkı’nda, köyler arası yöresel yemek yarışması da Bodrum Birliği desteği ile gerçekleşti.

Arçelik Mucize Lezzetlerin sponsor olduğu yarışmada, jürinin işi zordu. Birbirinden lezzetli zeytinyağlılar, börekler ve tatlılar jüriye zor saatler yaşattı.

3. Karaova bağ bozumu şenliği köyler arası yöresel yemek yarışması sonuçları:
Zeytinyağlılar
Birinci Esen uyar Bahçeyakası Köyü enginar kavurma.
İkinci Necla Karaca Kızılağaç köyü fava
En yaratıcı yemek  Özge Canikli Yalıçiftlik ıtırlı sütlaç
Sunum ödülü          Ece Karapınar Bahçeyakası Köyü vanilyalı süt reçeli
Sürpriz ödül       İlgi Tan Bahçeyakası Köyü ceviz reçeli
en katılımcı Muhtar Yücel Uyar Bahçeyakası Köyü muhtarı.

Saat 20.00'de Mustafa kalem Parkından ayrılıp Temel Devrem defilesini izlemek üzere Mumcular meydana yola çıktık. Bodrum Halk Eğitim öğrencilerinin hazırladığı el emeği göz nuru tasarımları hayranlıkla izledik. Halk Eğitim öğrencilerinin  podyumda zarif yürüyüşleri takdire şayandı.

2. günümüzün Akşam yemeği için Güvercinlik sahilde bulunan Doy Doy Restaurant’a doğru hareket ettik.  Doy Doy Restaurant’ın damaklarımızı şenlendiren ege otlarını ve enfes mezelerini de tatma imkanı bulduk.

Festivalin 3. Gününde öğle öncesi İngiltere'den davet edilen Amerikalı Pasta Şefi Joys'la unutulmaz bir workshop gerçekleştirdik. İncir, üzüm ve bademli nefis tartını çok beğendim. Hatta en kısa zamanda bu tartı yapıp tarifi sizlerle de paylaşmayı düşünüyorum.

Müteakiben öğle yemeği için gittiğimiz Mumcularda bulunan Kavurmacı Celal Usta'da hoş sohbet eşliğinde kavurmanın tadına vardık. Yemekten sonra Ortakente doğru yola çıktık.

Hotel Marma Beach’te denize karşı kahvelerimizi yudumlarken işletmeciden de otel hakkında bilgi almayı unutmadık. Denize sıfır olması benim gibi yüzmeyi, denize girmeyi sevenler için bulunmaz nimet diye düşünüyorum, çok beğendim, odaların genişliği temizliği de dikkatimden kaçmadı, vedalaşıp kaldığımız otele geri döndük.

Altınkaya Hotelde aldığımız akşam yemeğinde dostlarımızla birlikte balık ve ege yemeklerinin tadına bir defa daha vardık. Muhteşem bir tatil keyfi sunan 3. Karaova Bağ Bozumu Festivalinin son gecesini de hoş sohbet muhabbetle sonlandırdık.

Bu güzel festivale Oya Emerk tarafından davet edildim. Festival süresi boyunca çok yoruldu güler yüzü hiç asılmadı. Kendimizi iyi hissetmemiz için çok büyük emek harcayan Oya Hanım'a gönülden teşekkür ederim. Ayrıca bu festival kapsamında birbirinden değerli kişi, kurum ve sivil toplum kuruluşu temsilcisi ile de tanışma fırsatım oldu. Karaova Derneği Başkanı Ali Bey’e, Slowfood Bodrum Yavaş Gari Birliği’ne ve gönüllü üyelerine, Bodrum Belediyesi’ne bu organizasyonda emeği geçen herkese ,bizleri misafir eden Altınkaya Hotel’e, Marma Beach'e, festival süreci boyunca transferimizi gerçekleştiren Akustik Turizme ve kaptanımız Hikmet Beye, Avlu Bistro Bar Şahin Bey ve ekibine,  Doy Doy Restaurant’a, Kavurmacı  Celal Ustaya ve festival ana sporlarından olan Arçelik Mucize Lezzetlere sonsuz teşekkürler.